9 Aralık 2015 Çarşamba

Mixtape: Oldschool Hip-Hop Favorilerim


Blogu okuyan sizlerden kaçınız beni tanıyor kaçınız tanımıyor bilemiyorum ama kendimi tanıtma kısmında biraz bilgi vermiştim. Tanımayanlara tekrardan dipnot geçeyim..
Hip-hop hayatımın çok büyük bir bölümünü kapsıyor. Hip-hop bütünüyle bir kültürdür biliyorsunuz ki. Graffiti'sinden, rap'ine, break dansı'ndan, stiline kadar gider bu kültür. Rap müzik de benim için bir yaşam stili. Müzik icra eden, şarkı söyleyen birisi olarak zaten müziksiz bir anım geçmiyor. Büyük bir kısmı da rap müzikten oluşuyor bu sonsuz sevdamın.
Hip-hop kültürü, rap müzik çok köklü, çok eskiye dayanan bir oluşum. Çıkışından günümüze gelişine kadar sayfalarca yazı yazıp anlatmam gerekir ama ben şimdilik size blog'umda her zaman yaptığım gibi sevdiğim şarkılardan seçme bir playlist hazırlayacağım. Sevdiğim rapper'lara gelirsek; şahsi favorim her daim Tupac Shakur'dur. Pac'ın yanında düşmanlaştırılmış bir simge de olsa B.I.G'yi de severim ama ikinci sıraya herhalde Nas'ı koyarım kafamdaki en iyi 3 rapper listeme. Sevdiğim eski okul parçaları derledim ve bir mixtape hazırladım sizlere. Zevkinize uyar uyamaz bilemem ama benim gibi yaşı tutmasa da bu kültüre kendini adamış biriyseniz ya da şanslılardan olarak yaşınızla bu isimlerden en az birkaçını yakalamış ve yaşamışsanız muhtemelen listeyi seversiniz. Yılına, sırasına East-West Coast ayrımına dikkat etmeden anlık aklıma gelen ve dinlemekten en çok zevk aldığım oldschool parçaları toparladım.

İyi dinlemeler, hip-hop'la kalın.


Big L-Put It On
Cypress Hill-Tequila Sunrise
The Notorious B.I.G-Party & Bullshit
Snoop Dogg-Doggfather
Wu-Tang Clan-C.R.E.A.M
Lil Kim-Queen Bitch
Fugees-Ready Or Not




1 yorum:

  1. Hip Hop, Rap tarzı yazılar görünce hep kendime Ceza-Killa Hakan'da kaldım diyorum, gel ki memnunum :))) Dre'nin Eminem ile olan şarkısı da güzel şarkıydı.

    YanıtlaSil