19 Aralık 2015 Cumartesi

Özel Dosya: En İyi 10 Star Wars Film Müziği

  


 Star Wars'u ya benim kadar deli gibi seviyorsunuzdur, ya eh izledim ama çok da mühim değil diyenlerdensinizdir ya da hayatınızda hiç görmemişsinizdir. Her ne kategoride olursanız olun film müziği deyince olayın rengi değişir. Çünkü filmi bilip sevene daha özel ve güzel gelse de tabii ki, hiç izlememiş birisi de bir filmin soundtrack'ini gayet sevebilir. Böyle de bir güzelliği var bu soundtrack'lerin.
  Star Wars'un merakla beklediğimiz 7. filmi "The Force Awakens" vizyona geçtiğimiz günlerde girdiğinden beri ortalık yıkılıyor. Hiç seriye ilgisi olmayanlar bile eski filmleri iki üç güne sığdrıp izlemeye gidiyor, seriye deli gibi tutkun olanlar (ben) bıraksanız hergün bir kez izleyecek durumda..önümüzdeki iki üç hafta böyle devam edeceğe benziyor bu çılgınlık. Yirmi seneyi aşkın neredeyse otuz küsür senelik bu kült seri 2015'in bitişine çok güzel denk geldi. Seneyi çok dinç kapatacağım bu yeni filmin verdiği gazla şahsen.
  Bu seferki yazımı da gördüğünüz üzere film müziğine ayırdım. Biliyorsunuz-bilmeyenler için de güzel bir adım bu Yıldız Savaşları dünyasına-Star Wars'un yeni çıkan filmiyle beraber toplamda yedi adet filmi bulunuyor ve her birinin en ünlü orkestralar tarafından icra edilen mükemmel score soundtrack'leri var. Film sahneleri gözünüzde canlanıyor, tekrar tekrar izlemiş gibi oluyorsunuz dinlerken. Ben şahsen eskiden ödev yaparken, şimdilerde de evde olduğumda yazı yazarken, yemek yerken veya herhangi bir günlük işimi görürken ya hoparlörden ya da kulaklıktan Star Wars müziği duyunca daha motive oluyorum. Sevilmeyecek gibi değil müzikleri gerçekten.
  Sizlere yeni çıkan filmi de dahil ederek 7 filmin soundtrack'lerinen en sevdiğim 10 şarkıyı derledim toparladım.
  İyi dinlemeler. Hala Star Wars izlemeyenleriniz varsa, hadi hiç durmayın. Hemen adım atın bu büyülü dünyaya, geç değil!

1.Star Wars Theme
Fazla söze gerek yok sadece dinleyin, biz SW severler için kutsal marş gibi birşey oldu, anlatılmaz yaşanır gerçekten.

2.The Imperial March (Darth Vader's Theme)
İkinci sırada kesinlikle Vader'ın en az adı kadar ün kazanmış meşhur marşı var. Şarkıyı duyduğumuz anda "hah geliyor Vader baba" deriz filmde. Ya da tam tersidir Vader gözüktüğünde şarkı arka fondan çalmaya başlar. Kesinlikle gelmiş geçmiş en kült karakterle özdeşleşmiş film müziklerinden bir tanesi.

3.The Force Theme
Bu şarkıyı tek cümleyle anlatmaya kalkarsam kesinlikle "iç ısıtan, çocukluğa götüren" bir parça derdim. "A New Hope"da Luke Skywalker'ın gün batımına doğru baktığı o sahnede duyabiliriz. Gözümün önünde direk Luke ve o gün batımı beliriyor zaten.

4.Anakin and Padme's Theme
Anakin & Padme aşkı seride en önemli unsur çünkü Anakin'in Dark Side'a geçiş nedeni Padme'ye olan kontrolsüz sevgisi ve bunun beraberinde gelen korku, nefret ve sonrası.. Ama bu parça bu kötü duyguları içermiyor. İkilinin aşkı yeni filizlenirken yaşanılan güzel anıları canlandıran bir parça.

5.Anakin VS Obi-Wan
Benim tüm seride en sevdiğim ve en üzücü sahneye ait bu parça da. Anakin ve hocası Obi-Wan'ın savaşını anlatıyor/temsil ediyor. Anakin'in artık tamamen Karanlık Taraf'a geçtiğini abisi gibi sevdiği Obi-Wan'la onu öldürme pahasına dövüşürken anlıyoruz. Parçada yer yer Vader'ın marşından kesintiler var; e ne de olsa artık Anakin yavaş yavaş yok oldu ve yerini yeni kimliği olan Lord Vader'a bıraktı.

6.Kylo-Ren Arrives At The Battle
*SPOILER*
Kylo Ren, Force Awakens'da ilk kez seride gözüken, Han Solo ve Prenses Leia'nın oğlu olarak tanıtıldı. Dedesi Vader'la kafayı bozmuş, O'na hayran ve O'nun gibi olmaya çalışıyor. Luke Skywalker'dan Jedi training'i alırken henüz sebebini bilmediğimiz bir nedenden ötürü Dark Side'a geçmiş bir eleman kendisi ve bu filmde hakkında çok az bilgi almamıza rağmen benim filmle ilgili en sevdiğim unsur olmayı da başardı, canlandıran aktör Adam Driver'a da selam olsun. Bu parça da Kylo'nun gözüktüğü bir sahnede arka fonda çalmıştı. Devamlı dinliyorum. Bence Kylo Ren-karanlık yola düşmeden önceki gerçek adıyla Ben-  ileride çekilecek filmlerde Vader'ın izinden giderek baya güçlü kuvvetli bir Sith Lord'u olacak. Göreceğiz.

7.Anakin's Betrayal
Bu da 5.numarada paylaştığım sahnenin devamına ait üzücü bir parça. Sevdiklerimden.

8.Duel Of Fates
"Phantom Menace"da Qui-Gon ve Obi-Wan'ın Darth Maul'la savaştığı sahne. Anakin/Obi-Wan kılıç dövüşünden sonra en sevdiğim düello sahnesi olabilir.

9.Ben Kenobi's Death/Tie Fighter Attack
Bu parçayı seçmemdeki sebep serinin en önemli karakterlerinden olan, Anakin'i Anakin yapan hocaların hocası Obi-Wan Kenobi'nin ölümünü anlatmasıdır. Ama Force sayesinde söyleyebilirim ki, ölmedi, dikkatlice bakarsak ve dinlersek Obi'nin öğretilerini hayatın her alanında duyabilir, görebilir, hissedebilir ve uygulayabiliriz.

10. Anakin's Theme
Listeyi nam-ı değer Vader'ımızın karanlık yola düşmeden önceki masum anılarını hatırlayarak, Anakin'i selamlayarak kapatalım.

Listeyi de şu güzel sahneyle noktalıyorum, huzurla dolun diye.. 

Güç sizinle olsun! May the Force be with you!










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder